poniedziałek, 21 października 2013

Ciasto dyniowe

Tak jak obiecałam, zamieszczam dzisiaj przepis na ciasto dyniowe. Mam nadzieję, że zaopatrzyliście się już w purèe dyniowe, które będzie potrzebne do wykonania tego słodkiego wypieku. 


Ciasto dyniowe 

Ciasto nie jest trudne w przygotowaniu. Ma fantastyczny smak, a dzięki temu, że dodałam do niego cynamonu wypełnia mieszkanie fantastycznym zapachem. Doskonale smakuje z kubkiem gorącej herbaty. 

Składniki: 

  • 250 g purèe z dyni
  • 200 g masła
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka cukru
  • 3 jajka 
  • opakowanie cukru wnilinowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenie 
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 0,5 łyżeczki kardamonu 
  • szczypta gałki muszkatołowej
Opcjonalnie: 
  • cukier puder i cynamon do posypania ciasta

Przygotowanie:

1. Rozpuść masło na małym ogniu. Dodaj cukier i cukier wanilinowy. Odstaw masę do wystygnięcia. 

2. Do wystudzonej masy dodaj purèe z dyni i dobrze wymieszaj. Dodaj żółtka, proszek do pieczenia. Następnie dodawaj stopniowo mąkę wymieszaną z cynamonem, kardamonem i gałką muszkatołową. Za każdym razem mieszaj ciasto. 

3. Z białek ubij pianę. Dodaj ją do ciasta i bardzo delikatnie wymieszaj. 

4. Przełóż masę do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz ciasto przez ok. 45 minut lub do tzw. suchego patyczka w temperaturze 180°C.

5. Opcjonalnie: Gdy ciasto wystygnie, posyp je cukrem pudrem wymieszanym z cynamonem.

Smacznego! :)

2 komentarze:

  1. Przepadam za dyniowymi wypiekami, chociaż odkryłam je niedawno :) Ciasto musi smakować pysznie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc, przepisy z dynią, które można znaleźć na blogu też są pierwszymi, jeżeli chodzi o moje wypieki. Wcześniej jakoś nie robiłam ciasta z dynią, ale pokochałam je od pierwszego kęsa. Cudowne w smaku i jeszcze ten dodatek przypraw korzennych. Z takimi pysznościami przetrwam każdą jesień (i zimę też) :D
      Pozdrawiam!

      Usuń