czwartek, 23 stycznia 2014

Ciasteczka owsiane

Jak dobrze wiecie, styczeń jest dla nas - studentów -  bardzo ciężkim miesiącem. Kolokwia, zaliczenia, egzaminy - jednym słowem - sesja. Nie ukrywam, że brakuje mi trochę czasu, stąd też moja (aż!) miesięczna nieobecność na blogu. Stwierdziłam: dosyć, przecież nie samą nauką człowiek żyje! A że jeden egzamin mam już zdany, to w nagrodę postanowiłam upiec pyszne ciasteczka owsiane, które będą świetnym źródłem energii i zdrową przekąską podczas nauki do kolejnego testu :)


Ciasteczka owsiane

Składniki: 
  • 230 g błyskawicznych płatków owsianych 
  • 3 łyżki wiórków kokosowych 
  • 2 łyżki brązowego cukru 
  • 130 ml wody 
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej

Przygotowanie:

1. Wszystkie składniki zagnieć aż do połączenia się składników (jeśli ciasto będzie zbyt wilgotne, dodaj trochę płatków). Uformuj kulę i wstaw do lodówki na ok. 30 minut. 

2. Podziel ciasto na dwie części. Każdą z nich rozwałkuj pomiędzy dwoma arkuszami papieru do pieczenia na grubość ok. 4 mm i przy pomocy foremek powycinaj ciasteczka. Przełóż je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Jeśli nie masz foremek lub chcesz zaoszczędzić trochę czasu możesz nakładać ciasto łyżeczką, lekko spłaszczając je z góry. 

3. Piecz ciasteczka przez ok. 20 minut w temperaturze 175°C. W połowie pieczenia obróć ciasteczka na drugą stronę. 

Smacznego! :)

P.S. 
A wszystkim studentom życzę samych piątek w indeksie!

Inspiracja: przepis na ciasteczka podrzuciła mi znajoma mojej Mamy :)

Niskokaloryczny styczeń

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz