poniedziałek, 18 listopada 2013

Serniczki krówkowe

Ostatnio w mojej "mini spiżarni" - a tak naprawdę dużej, pojemnej szafce, w której trzymam swoje przetwory i zimowe zapasy znalazłam torebkę krówek, które dostałam niedawno od mojego Lubego i które schowałam głęboko w szafie, żeby "nie kusiły". Pomyślałam, że będą idealnym składnikiem do przygotowania kolejnego deseru. Wahałam się pomiędzy krówkowymi babeczkami a sernikiem i podobnie jak w przypadku serniczków kawowych, zdecydowałam się na połączenie tych dwóch przepisów w jeden.


Serniczki krówkowe

Mini sernik wielkości babeczki - prawdziwa gratka dla fanów krówek i serników. Puszyste, słodkie, pachnące.  

Składniki (na ok. 8 sztuk):
  • 350 g zmielonego twarogu
  • 120 g pokruszonych, czekoladowych ciasteczek
  • 150 g krówek
  • 100 ml śmietanki kremówki
  • 2 jajka
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 2 łyżki mleka
Dodatkowo na polewę:
  • 75 g krówek 
  • odrobina mleka 
Opcjonalnie:
  • kilka posiekanych orzechów laskowych

Przygotowanie: 

1. Pokrój krówki, rozpuść je z mlekiem i odstaw do przestudzenia.

2. Jajka utrzyj z cukrem pudrem na gładką i puszystą masę. Następnie stopniowo dodawaj ser nie przerywając ucierania. Dodaj kremówkę oraz przestudzoną masę krówkową i dokładnie zmiksuj.

3. Papilotki wyłóż pokruszonymi ciasteczkami i wylej na nie masę serową. 

4. Piecz serniczki w temperaturze 170° przez ok. 35 minut (lub do tzw. suchego patyczka. 

5. Po upieczeniu serniczków nie wyciągaj ich od razu z piekarnika. Zostaw lekko uchylone drzwiczki i poczekaj aż wystygną. Następnie, wystudzone wstaw do lodówki na kilka godzin.

6. Przygotuj polewę: pokruszone krówki rozpuść z mlekiem. Otrzymaną masą udekoruj serniczki. Jeśli masz ochotę posyp je orzechami.


Smacznego! :)

5 komentarzy:

  1. Jak z krówkami to porywam ! Wszystko co zawiera kajmak kradnie moje serce !

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają naprawdę apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. apetyczne połączenie smaków:) i wyglądają kusząco:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słodkie, ale jakie pyszne! Naprawdę polecam :)

    OdpowiedzUsuń